לוגו יהלומי ניסור בטון חדש

מדוע קיימים חריצים במדרכות?

אנחנו צועדים בהן כמעט מדי יום, אך האם אי פעם הבחנתם בחריצים הקיימים במדרכות?
האם שאלתם את עצמכם אי פעם מדוע החריצים הללו קיימים במדרכה מלכתחילה? למקרה שתהיתם, נציין כי החריצים במדרכות אינם נמצאים שם מסיבות דקורטיביות. תופתעו אולי לגלות כי למעשה, יש לחריצים הללו תכלית מעשית למדי, והיא השמירה על שלמותו המבנית של משטח הבטון. כיצד בדיוק החריצים במדרכה מונעים ממנה להיסדק או להישבר? בשורות הבאות נסביר.

מטרתם של החריצים במדרכה

בטון וחומרי בניין אחרים הנמצאים בשימוש תדיר, נתונים לשינויים בעקבות חשיפתם לשינויי טמפרטורה קיצוניים. בעקבות זאת, משטחי בטון נוטים להתרחב ולהתכווץ כתלות באקלים.
בהתאם לכך, אם יוצקים בטון כמשטח אחד ארוך, עלולים להיווצר בו סדקים, בורות ושברים.
זאת כאמור, עקב התרחבות והתכווצות של החומר בעקבות שינויים במזג האוויר.

אחת הדרכים למנוע ממשטחי בטון להפגם כאמור לעיל, אם כן, היא הוספת מרווחים אחידים ושווים במשטח הבטון. מרווחים אלה ידועים כמפרקי התרחבות, אשר נועדו להשאיר לבטון מקום להתרחב ולהתכווץ, מבלי ששלמותו המבנית תתערער. 

כאשר הבטון מתייבש, הוא הופך מועד גם להתכווצות במקרים רבים. התועלת בהוספת החריצים במשטח הבטון בהקשר זה, טמונה בכך שכאשר הבטון מתייבש ומתכווץ סדקים שעלולים להיווצר כתוצאה מכך, נוצרים באזור החריצים. הסיבה לכך הינה שזהו האזור בו משטח הבטון הוא הדק ביותר. כאשר הסדקים בבטון נוצרים באזור של החריצים, הם פחות נראים לעין. 

כיצד יוצרים את החריצים במדרכות הבטון?

החריצים במדרכות הבטון, מיוצרים בעזרת מכונות לניסור בטון, ציוד חציבה יעודי או בעזרת רצועות פלסטיק. בהתקנת מדרכות הבטון המחורצות מקפידים למקם את המפרקים עמוק מספיק על מנת להבטיח שכאשר יופיעו סדקים במשטח הבטון של המדרכה, הם יווצרו רק במקומות המיועדים להם. ניתן לומר אם כך, שכאשר משטח הבטון נוצק כהלכה, הוא עשוי בהחלט להיות עמיד לאורך זמן, בפני היווצרות סדקים בעקבות התרחבות ו / או התכווצות של החומר בעקבות שינויי טמפרטורה. 

מדוע שבילי בטון נסדקים מלכתחילה?

מדרכות בטון

אף שבטון נחשב כחומר בניין עמיד, בשלב כלשהו בחייו הוא בהכרח מפתח סדקים – השאלה היא רק מתי זה קורה. בטון נוטה להיסדק בשלב מוקדם יותר, אם תערובת הבטון עובדה באופן לקוי. למשל, על ידי ערבוב שגוי של תערובת המלט או איטום לא תקין של משטח הבטון. שתי הבעיות הללו עלולות להוביל להופעת סדקים בבטון בשלב מוקדם יחסית ולהתפתחות בעיות מבניות עם משטח הבטון. 

יתר על כן, סדקים בבטון עשויים להיווצר גם בגלל חללים הקיימים באדמה שמתחת למשטח הבטון. אם יוצקים משטח בטון חדש על קרקע שאינה דחוסה דיה, כיסי אוויר עלולים להילכד בקרקע שתחתיו. עם הזמן כשהאדמה מתחילה לקרוס לתוך כיסי האוויר הללו, גם משטח הבטון נוטה לשקוע ולהיסדק. 

אולם למרות האמור לעיל, חשוב לציין כי גם שבילי בטון שנבנו כהלכה, עדיין עשויים להיות מועדים להיווצרות סדקים. יחד עם זאת, בעזרת שיטות בנייה מתאימות, ניתן לעכב את הופעתם של סדקים כאלו למשך זמן ארוך יותר. שימוש בפתרונות כמו חריצים בבטון הם דרך אחת שבאמצעותה ניתן לשלוט בהופעתם של סדקי בטון בעתיד.

תיקון סדקים במדרכות ושבילי בטון – כיצד הוא מתבצע?

בכל הנוגע לתיקון סדקים במדרכות בטון, ניתן להחליף את החלקים השבורים במשטח הבטון או לבצע תיקון של החלק הפגום בעזרת מתקן הרמה. חשוב לציין כי החלפת מדרכות שבורות יכולה להיות עסק יקר למדי בהתחשב בכך שבשיטה זו, יש צורך להסיר את משטח הבטון הישן ולהתקין אחד חדש במקומו. במידה ובוחרים בפתרון זה, חשוב גם לבדוק אם יש צורך לייצב את הקרקע שמתחת למשטח הבטון, משום שאם היא לא יציבה ויותקן על גביה משטח בטון חדש, ניתן להניח שאותה הבעיה במשטח הבטון תיווצר בשנית בתוך זמן מה. הפתרון השני שמצריך שימוש במתקן הרמה הוא החלופה הפחות יקרה ומאפשר למלא בורות בקרקע על מנת למנוע את היווצרותם של סדקים נוספים במדרכה. זה גם פתרון מהיר יחסית, קל לביצוע ואינו כרוך בבלאגן מיותר. 

מדוע קיימים חריצים במדרכות – השורה התחתונה

במסגרת מאמר זה הסברנו על הסיבה לקיומם של חריצים מובנים במדרכות בטון.
מאחר ובטון הוא חומר אשר נוטה להתרחב ולהתכווץ כתלות בשינויי מזג האוויר בסביבתו המובילים לשינויי טמפרטורה, וכן בעקבות תהליך הייבוש שלו לאחר יציקתו – סדקים, חורים ושברים נוטים להיווצר בו בקלות.

לכן נעשה שימוש בטכנקיה של הוספת מרווחים במשטחי בטון. באמצעות מרווחים אלו, המכונים גם בשם "מפרקי התרחבות", ניתן לשלוט על נקלה בהתפשטות הסדקים בבטון ולרכז אותם באזורים ספציפיים על גבי המשטח. אף שכאמור, לא קיימת אפשרות למנוע את הופעתם של סדקים במשטחי בטון באופן מוחלט, פתרון זה של הוספת חריצים בשבילי בטון, מאפשר לדחות את הופעת הסדקים לאורך זמן רב יותר.

בכל הנוגע לניסור בטון, אם אתם זקוקים לייעוץ בנוגע לעבודות מקצועיות בבטון המבוצעות באופן בטיחותי ואמין, בין אם זה לצרכים מסחריים או במבני מגורים, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ב – יהלוMי ניסור בטון ביהלום ולהתרשם מהניסיון המקצועי שלנו!

אז מה היה לנו עד עכשיו?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Picture of רפאל קונו
רפאל קונו

במשך הרבה שנות ניסיון בתחום הבנייה שיפוצים ובעיקר עבודות הריסה, יש לי הרבה ידע לתת לכם הגולשים אם אתם מוצאים טעות כל שהיא אנחנו נשמח שתיידעו אותנו כמה שיותר מהר כי בסך הכל אנחנו רוצים שיהיה חומר טוב לקוראים שלנו.

מומלצים בשבילכם

מחיר קוב בטון

מהו מחיר קוב בטון?

מחיר קוב בטון נע בין 250-350 ש"ח, ומושפע מכמה גורמים מרכזיים כמו החומרים מהם מורכב הבטון והיחס ביניהם. לפניכם מחשבון מחיר קוב בטון: גובה (במטרים):

קרא עוד »
מה זה ניסור בטון

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון הוא תהליך של חיתוך או הסרה של בטון באמצעות ציוד ומסורים עוצמתיים ומדויקים. ניסור בטון מתבצע בדרך כלל בפרויקטים של בנייה, שיפוץ והריסה,

קרא עוד »

רוצה לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית?

כשאנו אומרים שאנו מתחייבים להצעת מחיר הטובה ביותר אנו מתכוונים לכך.
מלאו את הפרטים:

קטגוריות

פוסטים אחרונים

השיחה הזו תחסוך לכם

*מתחייבים לספק שירות עד 48 שעות מרגע הפניה

דיסק יהלום
חייגו עכשיו

וקבלו ייעוץ והצעת מחיר במיוחד עבורך