לוגו יהלומי ניסור בטון חדש

סוגי בטון וכל מה שצריך לדעת על בטון

בנוסף נדבר גם על שיקום בטון

בטון הוא לא חומר שצריך להציג לישראלי הממוצע, אך עדיין ישנם לא מעט דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים לעבוד אתו, כמו אילו סוגי בטון קיימים ולמה מתאים כל סוג בטון. כל מה שרציתם לדעת על בטון.

מאז המצאתו, הבטון נחשב לאחד מחומרי הבנייה הנפוצים בעולם בכלל ובייחוד בישראל. למעשה, הבטון ממשיך להתפתח ובעשורים האחרונים "נולדו" מספר סוגים חדשים של בטון וגם מפעלי בטון.

אך לפני שנסקור את סוגי הבטון השונים והתכונות שלהם, חשוב שנדע מהו בדיוק החומר הזה וממה הוא מורכב.

מה זה בדיוק בטון?

בטון הוא תערובת המורכבת מחצץ, מים, חול וצמנט (חומר מליטה המשמש כדבק של התערובת), המשמשת בעיקר לצרכי בנייה שונים ומגוונים.

בתחילה התערובת נוזלית, אך לאחר מספר שעות בהן היא חשופה, התערובת מתקשה ומתחזקת.

את התערובת יוצקים כשהיא במצב נוזלי יחסית אל המשטח בו מתוכנן להיות בטון, מחליקים את התערובת, ולאחר מספר שעות היא מתקשה ומתחזקת, וכך אנו מקבלים קיר או רצפת בטון, עם המאפיינים המוכרים שלו: חוזק, עמידות, קשיחות, אי-גמישות ועוד.

שימושים בבטון

הבטון משמש לצרכי בנייה רבים, וביניהם- בנייה תעשייתית, ציבורית, מסחרית וגם פרטית. בין היתר, הבטון משמש גם לבנייה של קירות, משטחים, רצפות ועוד.

בשנים האחרונות התרחב השימוש בבטון וכיום הוא מגוון יותר, כאשר הוא משמש גם כאלמנט דקורטיבי. עיצוב בעזרת בטון הפך לטרנד של ממש, והוא מעניק לחלל המעוצב מראה מודרני, תעשייתי ואורבני כאחד. בנוסף, אפשר לצבוע את הבטון בעזרת ערבוב חומרים נוספים (כמו חימר, אדמה, ועוד) בתערובת.

השימושים הרבים בבטון הביאו להתפתחותם של סוגים שונים של בטון, שלכל אחד מהם תכונות משלו ושימושים משלו.

סוגי בטון והשימושים שלהם

  1. בטון מוכן – זהו סוג מאוד פשוט ובסיסי של בטון, שפעמים רבות מוכן באתר הבנייה ולא מובל ממפעל לבטון, לרוב כאשר לא נדרשת כמות גדולה של בטון.
  2. בטון מזוין – ככל הנראה סוג הבטון המוכר ביותר. אל תערובת הבטון מכניסים מוטות או רשתות עשויות פלדה, שהופכות את תערובת הבטון לחזקה ועמידה בפני משקלים אפילו יותר מבטון רגיל.
  3. בטון דרוך – גם בבטון דרוך משולבות מוטות פלדה, אך בנוסף מופעל לחץ כלשהו על גבי צד אחד של היציקה, כך שהלחץ יאזן את הלחץ שאמור להיות מופעל על הבטון מצדו השני.
  4. בטון דקורטיבי – זהו בטון המשמש לצרכי עיצוב. על ידי הטבעה של תבניות עיצוביות שונות ועל ידי שימוש בצבעים בתערובת הבטון, ניתן לייצר קירות ורצפות בטון מעוצבות בדוגמאות ובעיצובים שונים. כיום ניתן לייצר רצפות בטון כפרי, דמוי עץ ועוד, המשלבות גם את יתרונות הבטון והחוזק שלו, ומתאפיינות בעיצוב מודרני יפה.
  5. בטון חצי שקוף – אחד הפיתוחים האחרונים בתחום הבטון, המאפשר לחפות קירות באמצעות בטון מיוחד, אשר דרכו חודר מעט אור. אל תערובת הבטון ה"רגילה" מוסיפים חומרים הפולטים אור, כך שמתקבל מראה מודרני ייחודי.

שיקום בטון

בעת בנייה של מבנה אחד הנושאים החשובים ביותר שיש לתת עליו את הדגש הוא נושא העמידות ואילו הנושא השני הוא נושא העיצוב.

בכל הקשור לעמידות של מבנים, הדבר החשוב ביותר הוא מצב עמודי הבטון. בשנים האחרונות ניתן לראות את השינוי החל בתחום, דבר הבא לידי ביטוי בביקורת לעיתים תכופות על מבנים.

כאשר יש בעיות במבנה יש צורך לפעול ולהתחיל בהליך שיקום על מנת לנסות ולשקם את המבנה באמצעות החומרים הטובים ביותר. לצורך כך , יש לגייס את אנשי המקצוע הטובים ביותר. נוסף על עמידות , ניתן לראות גם שינוי בתחום העיצוב , הבא לידי ביטוי במגוון סגנונות עיצוב עם בטון ולא רק סגנון אחיד.

מה כולל הליך שיקום בטון

הליך שיקום בטון מתחיל כאשר יש בעיות במבנה ובעמודי הבטון השונים. במבנים ניתן לראות עמודים מתפוררים- מדובר במצב לא ממש תקין המעיד על הידרדרות המבנה.

לעיתים במקרה של רטיבות המים עשויים לחלחל ולהגיע לברזלים והתוצאה אינה נעימה למראה. לחות המתפתחת כתוצאה מהרטיבות מובילה להתנפחות של הברזל, דבר המשפיע על יציבות העמודים.

כאשר בעיה מהסוג הנ"ל מתגלה, הרי יש לטפל בה בדחיפות באמצעות פעולת שיקום יסודית ומקצועית על ידי אנשי מקצוע  מיומנים בתחום.

הליך שיקום בטון נחשב מורכב וכולל עלות גבוהה וכמובן דורש טיפול של אנשי מקצוע מומחים תוך שימוש בחומרי עבודה מתאימים.  בסיומו של התהליך, התוצאה היא קבלת שחזור של תכונות הבטון והגנה מפני קורוזיה. בשנים האחרונות על מנת למנוע מצב כזה רבים עושים שימוש בבטון מהדור החדש – בטון דקורטיבי המתאים לדרישות הלקוחות המאפשר קבלת פתרונות חיפוי איכותיים.

לצורך עבודת שיקום יש לפנות לחברה מתמחה בתחום

אם לפני מספר שנים היה נהוג לעשות שימוש בבטון למטרות בנייה בלבד, הרי בשנים האחרונות ניתן לראות את החומר משמש גם כפריט עיצובי בבית.

במסגרת הליך שיקום בטון ניתן לעצב את הבית כראות עיניכם- לשפוך את הבטון על המשטח המיועד לעצב אותו בהתאם להעדפה האישית שלכם.  

במידה ויש עניין לשפץ את הבית באמצעות בטון , הרי הבטון הדקורטיבי מהווה אפשרות אידיאלית בשל הגמישות וכן היכולת להתאים לכל משטח, מה שהופך אותו לבחירה של רבים.

לצורך עבודת שיקום חשוב מאד להביא בחשבון גם את תפקידם של הדיירים. דיירים המתגוררים בבניין בו נתגלו נזקים צריכים לגלות אחריות ולא להסתפק בקבלנים שאינם מפגינים מקצועיות ויכולים לגרום לנזקים חמורים.

קבלנים שאינם מתמחים בתחום שיקום בטון יכולים להיות משוכנעים כי שימוש בחומרי איטום עשוי לפתור את הבעיה, אך אין כך הדבר. בפועל ,שימוש בחומרי איטום רק יגרמו להחמרה בבעיה.  

אנשי מקצוע בתחום ידעו כי קיימים מפרטים מדוייקים לצורך עבודת שיקום ויבצעו אותם תוך הקפדה על איכות. פנייה לאנשי מקצוע תספק את ההגנה הדרושה.

בטון דקורטיבי  החלום המושלם של כל מעצבי פנים ואדריכלים

מעצבי פנים ואדריכלים רבים מכתירים את הבטון החדש כחלום מושלם. בטון דקורטיבי נחשב לחלומם של מעצבי פנים ואדריכלים בשל הטכנולוגיה המתקדמת המאפשרת ייצור רצפות בטון מעוצבות.

בשל ההתפתחות בתחום אין ממש צורך לוותר על אסתטיקה ולהחליף את אריחי הקרמיקה אלא ניתן לעשות שימוש בבטון מסוג זה הכולל יתרונות רבים במוצר אחד.

בטון מסוג זה מתאים ללקוחות שאינם מעוניינים להתפשר ובוחרים את הטוב ביותר לבית שלהם- באמצעות השקעה לא גבוהה במיוחד. חברה מקצועית ובעלת ניסיון רב בתחום תבחר לעשות שימוש בחומרים איכותיים ביותר הכוללים את תווי התקן המתאימים ביותר לתפעול.


אז מה היה לנו עד עכשיו?

Facebook
Twitter
LinkedIn
רפאל קונו
רפאל קונו

במשך הרבה שנות ניסיון בתחום הבנייה שיפוצים ובעיקר עבודות הריסה, יש לי הרבה ידע לתת לכם הגולשים אם אתם מוצאים טעות כל שהיא אנחנו נשמח שתיידעו אותנו כמה שיותר מהר כי בסך הכל אנחנו רוצים שיהיה חומר טוב לקוראים שלנו.

מומלצים בשבילכם

מחיר קוב בטון

מהו מחיר קוב בטון?

מחיר קוב בטון נע בין 250-350 ש"ח, ומושפע מכמה גורמים מרכזיים כמו החומרים מהם מורכב הבטון והיחס ביניהם. לפניכם מחשבון מחיר קוב בטון: גובה (במטרים):

קרא עוד »
מה זה ניסור בטון

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון הוא תהליך של חיתוך או הסרה של בטון באמצעות ציוד ומסורים עוצמתיים ומדויקים. ניסור בטון מתבצע בדרך כלל בפרויקטים של בנייה, שיפוץ והריסה,

קרא עוד »
ביקוע בטון והריסת מבנים עם יהלומי

ביקוע בטון

אם אתם מחפשים שירות ביקוע בטון מקצועי ואמין, הגעתם למקום הנכון! אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברת יהלומי המובילה בישראל, לקבלת הצעת מחיר משתלמת לפרויקט

קרא עוד »

רוצה לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית?

כשאנו אומרים שאנו מתחייבים להצעת מחיר הטובה ביותר אנו מתכוונים לכך.
מלאו את הפרטים:

קטגוריות

פוסטים אחרונים

השיחה הזו תחסוך לכם

*מתחייבים לספק שירות עד 48 שעות מרגע הפניה

דיסק יהלום
חייגו עכשיו

וקבלו ייעוץ והצעת מחיר במיוחד עבורך