לוגו יהלומי ניסור בטון חדש

מהם היתרונות, חסרונות, שימושים ועוד בבטון מוחלק

כל מה שכדאי לדעת על הבטון המוחלק - שיטת הריצוף הייחודית והפופולארית ביותר בארץ

עד לפני כמה שנים – הבטון המוחלק היה מוכר בעיקר ברצפות של מפעלים, חניונים תת קרקעיים ומוסכים, אבל בשנים האחרונות הפופולאריות שלו החלה לתפוס תאוצה גם בכל מיני מקומות מחוץ לעולם התעשייה כגון משרדים, ואף בתי מגורים.
הבטון המוחלק נחשב לנוח וקל לעבודה, ויש לו יתרונות רבים (לצד מספר חסרונות שכדאי להכיר) – כל המידע במדריך שלפניכם:

יתרונות

בראש ובראשונה הוא נחשב לחומר נוח וקל לעבודה, שכמעט ואינו מצריך עירוב של משאבים חיצוניים רבים לתהליכי העבודה (כגון כלים מאסיביים ומסורבלים לתפעול או פיקוח של גורמים כגון מנהל עבודה וכד').
החומר יחסית גמיש ומאפשר לחלק ולעצב אותו לפי רצון וצורך אישי, והמראה שלו פשוט, נקי ואסטטי. כשמרצפים עם בטון מוחלק אין צורך בגימור של רובה, כך שהרצפה נראית כמשטח חלק ואחיד. הוא קל ונוח לתחזוקה, חזק, ועמיד לאורך שנים רבות.

חסרונות

הבטון המוחלק נחשב לחומר יקר, ולצד העמידות שלו יש סיכוי גבוהה להיווצרות סדקים, שלא ניתן למנוע או לתקן.
חיסרון נוסף שנוגע בעיקר לשימוש הביתי: במקרים של צורך בעבודות תת קרקעיות (כמו החלפת צנרת) יהיה צורך לשבור את כל השכבה כדי להגיע אל הצנרת, ובמקרים של ריצוף קיים – הבטון המוחלק מחייב את הפירוק של הריצוף, שכן לא ניתן ליישם אותו על ריצוף קיים. לצד זאת גם פחות מומלץ ליישם ריצוף מסוג כזה בבניין, שכן הוא עלול לייצר עומס משקל על הרצפה.
מבחינה עיצובית – מאחר ומדובר בערבוב של חול ומלט קשה לשלוט על הגוון שלו, כך שהתוצאה הסופית לא בהכרח תהיה הגוון שנבחר.

עלויות

הבטון המוחלק כאמור נחשב ליקר, אך בשל היתרונות הרבים שלו עדיין מאוד כדאי לשקול ליישם אותו בתור ריצוף. עבודת הריצוף עצמה אורכת זמן קצר יחסית, אך כיוון שהיא מצריכה עבודת צוות, העלויות שלה יחסית גבוהות.
באופן כללי – העלויות הסופיות מאוד משתנות, והן יהיו תלויות בפרמטרים כגון סוג החלל, הגודל והצבע שלו. במקרה של שימוש ביתי – חשוב גם לקחת בחשבון שיהיה צורך לפרק קודם את הריצוף הקיים, מה שעלול לגרור עלויות עבודה נוספות. 

שימושים

עם הבטון המוחלק אפשר לעצב בכמה דרכים – אפשר למשל לשלב אותו עם חומרים פולימריים (ובמקרה הזה ניתן ליישם על ריצוף קיים), והתוצאה הסופית תהיה רצפה דקה בעלת מראה מבריק ויוקרתי. ניתן גם להשתמש בו בשיטת הבומנייט (ריצוף בתבניות בצורות שונות) ולייצר צורות, טסקטורות, גוונים מיוחדים וכד'.
שימוש אופציונלי נוסף הוא בתור בטון מוחלק צרוב – שיטה שבמלכה הבטון נצרב ומעורב עם חומצות שמעניקות לו גוונים ועיצוב מיוחד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

Facebook
Twitter
LinkedIn
רפאל קונו
רפאל קונו

במשך הרבה שנות ניסיון בתחום הבנייה שיפוצים ובעיקר עבודות הריסה, יש לי הרבה ידע לתת לכם הגולשים אם אתם מוצאים טעות כל שהיא אנחנו נשמח שתיידעו אותנו כמה שיותר מהר כי בסך הכל אנחנו רוצים שיהיה חומר טוב לקוראים שלנו.

מומלצים בשבילכם

מחיר קוב בטון

מהו מחיר קוב בטון?

מחיר קוב בטון נע בין 250-350 ש"ח, ומושפע מכמה גורמים מרכזיים כמו החומרים מהם מורכב הבטון והיחס ביניהם. לפניכם מחשבון מחיר קוב בטון: גובה (במטרים):

קרא עוד »
מה זה ניסור בטון

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון הוא תהליך של חיתוך או הסרה של בטון באמצעות ציוד ומסורים עוצמתיים ומדויקים. ניסור בטון מתבצע בדרך כלל בפרויקטים של בנייה, שיפוץ והריסה,

קרא עוד »

רוצה לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית?

כשאנו אומרים שאנו מתחייבים להצעת מחיר הטובה ביותר אנו מתכוונים לכך.
מלאו את הפרטים:

קטגוריות

פוסטים אחרונים

השיחה הזו תחסוך לכם

*מתחייבים לספק שירות עד 48 שעות מרגע הפניה

דיסק יהלום
חייגו עכשיו

וקבלו ייעוץ והצעת מחיר במיוחד עבורך