לוגו יהלומי ניסור בטון חדש

חלון חדש – איך אפשר להוסיף חלון בקיר בטון?

לפעמים, יש צורך בהתקנת חלון חדש או בהרחבת חלון קיים בקיר בטון חיצוני – אם בגלל שיפוץ הבית ושינוי עיצוב החלל, ואם כדי להכניס אור שמש למחסן או לחדר בקומת הבית התחתונה. לעתים, הפתח אמור להתבצע בקיר בטון שזה עתה יצקו אותו. 

בכול מקרה, חשוב לבצע את העבודה כראוי, בהתאם לתקנים הנדרשים בחוק ולאחר התייעצות עם מהנדס בניין. כך, בעת ביצוע פתיחת הקיר, בניית המשקופים, והוספת מסגרת החלון (הכרוכה במקרים רבים בעבודות ריתוך אלומיניום) – ניתן יהיה להבטיח שקיים איזון מבחינת העומסים שיופעלו מעל לחלון החדש או המורחב.

למה ניסור?

כשאתם רוצים לפתוח פתח בקיר בטון, בין אם מדובר בבטון פשוט או בבטון מזוין, הדרך היעילה ביותר לחיתוך הבטון היא שימוש במקדח יהלום ובמסור יהלום. 

אם אתם רוצים להבטיח שכל החיתוכים בבטון יהיו נקיים ומשטח הבטון עצמו לא ייפגע; ומדויקים בהתאם למידות של החלון המתוכנן – המסור המתאים ביותר למטרה זו הוא מסור יהלום.

באופן כללי, תהליך ההתקנה של חלון בקיר בטון, כרוך בחישוב מדויק של גבולות החלון בקיר, ובהצבת תמיכה מפלדה בצורת L או קורת בטון מזוין שתשמש כמשקוף. כך ניתן יהיה לקבוע את גבולות החלון המתוכנן, להבטיח קצוות חלקים בפתח שנפער ולמקם את החלונות עצמם.

בתהליך הבנייה חשוב לקחת בחשבון את האבק המזוהם שייצור ניסור הבטון שיתפזר באוויר. לפיכך, יש להגן על העובדים והדיירים שנמצאים בסביבה, מפני שאיפת אוויר זה. אגב, יש הממליצים על שימוש בניסור רטוב, שיאפשר לפועל לשלוט בכמויות האבק שייצור ניסור הבטון.

מהו המועד המתאים לניסור הבטון?

כאמור, פתיחת חלון בקיר בטון תהיה יעילה יותר ואיכותית יותר אם תיעשה באמצעות ניסור משטח הבטון. מלאכת הניסור, מצדה, צריכה גם היא לעמוד בכמה תנאים חשובים כדי שתוכל לספק תוצאה רצויה וטובה. לדוגמה: חשוב לדעת לבחור במקדח יהלום שהגודל שלו יתאים לגודל החלון שאתם מבקשים לפתוח.

לגבי מועדים אופטימליים לניסור הבטון, קביעת המועד המתאים תלויה בכמה גורמים, כגון: 

  • סוג תערובת הבטון 
  • תנאי מזג האוויר 
  • קשיות חומר הבטון 
  • איכות המסור עצמו והחומרים מהם הוא יוצר

התאמת הניסור לתנאי מזג האוויר

  • בתנאי מזג אוויר חמים, ניסור הבטון אמור להתחיל מיד לאחר שעברו ארבע שעות מאז יציקת הבטון.
  • בתנאי מזג אוויר קרים יותר, הניסור עשוי להתחיל רק אחרי 12 שעות לאחר יציקת הבטון.

מה קורה כשהניסור מוקדם מדי או מאוחר מדי?

הדרך הטובה ביותר לקבוע אם משטח הבטון מוכן לביצוע הניסור, היא לבצע חיתוך ניסיון שיאפשר לכם לבדוק אם הניסור לא גורם נזק לבטון. בכול מקרה, ניסור הבטון צריך להתחיל ברגע שחתך הניסוי הראה שהבטון לא נקרע ולא נגרר אחרי המסור.

  • ניסור מוקדם מדי עלול לגרום לקרעים, אפקט שנוצר כאשר להב המסור קורע את האגרגט ממקומו, ומשאיר אחריו שוליים מבולגנים ומוחלשים לאורך החיתוך. בנוסף, הניסור עלול לגרום לבלאי של להב היהלום המותקן במסור הבטון.
  • ניסור מאחר מדי עלול לגרום לפיצוח בלתי מבוקר של משטח הבטון, כיוון שהחומר יתכווץ בתהליך הריפוי והאיחוי.

בחירת המסור המתאים

יש אנשי מקצוע שמעכבים את ניסור הבטון כדי להגן על הציוד ועל להב המסור, בניסיון להפחית את שחיקתו של הלהב. סוג הלהב שייבחר לעבודת הניסור, תלוי בסוג הבטון ובמועד שבו ניתן להתחיל את החיתוך. 

יש לקחת בחשבון גורמים אחרים שעלולים לגרום לבלאי מהיר של להב המסור ולנזקים של משטח הבטון, לדוגמה:

  • הלהב נדחף בעוצמה רבה מדי
  • המסור פועל במהירות גבוהה
  • להב המסור לא מתאים למשימה

תנאים שעלולים לחבל בפתיחת החלון בקיר הבטון החיצוני

  • לא הצטיידתם בהיתר בניה שנדרש על פי חוק, בעיקר אם אתם גרים בבניין משותף. 
  • אם קיר הבטון שבו אתם מתכננים לפתוח חלון הוא קיר תומך – עליכם להתייעץ עם מהנדס הרשות שיאשר את פתיחת החלון, כי הניסור עלול לפגוע בקיר התומך.

מה קובע את עלויות פתיחת החלון בקיר הבטון?

כמה מרכיבים שותפים לעלויות של פתיחת החלון וביניהם: סוג החלון המבוקש, החומרים מהם עשוי קיר הבטון, סוג המשימה (פתיחת חלון חדש או הרחבת חלון קיים).

אז מה היה לנו עד עכשיו?

Facebook
Twitter
LinkedIn
רפאל קונו
רפאל קונו

במשך הרבה שנות ניסיון בתחום הבנייה שיפוצים ובעיקר עבודות הריסה, יש לי הרבה ידע לתת לכם הגולשים אם אתם מוצאים טעות כל שהיא אנחנו נשמח שתיידעו אותנו כמה שיותר מהר כי בסך הכל אנחנו רוצים שיהיה חומר טוב לקוראים שלנו.

מומלצים בשבילכם

מחיר קוב בטון

מהו מחיר קוב בטון?

מחיר קוב בטון נע בין 250-350 ש"ח, ומושפע מכמה גורמים מרכזיים כמו החומרים מהם מורכב הבטון והיחס ביניהם. לפניכם מחשבון מחיר קוב בטון: גובה (במטרים):

קרא עוד »
מה זה ניסור בטון

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון הוא תהליך של חיתוך או הסרה של בטון באמצעות ציוד ומסורים עוצמתיים ומדויקים. ניסור בטון מתבצע בדרך כלל בפרויקטים של בנייה, שיפוץ והריסה,

קרא עוד »

רוצה לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית?

כשאנו אומרים שאנו מתחייבים להצעת מחיר הטובה ביותר אנו מתכוונים לכך.
מלאו את הפרטים:

קטגוריות

פוסטים אחרונים

השיחה הזו תחסוך לכם

*מתחייבים לספק שירות עד 48 שעות מרגע הפניה

דיסק יהלום
חייגו עכשיו

וקבלו ייעוץ והצעת מחיר במיוחד עבורך